Gołąbki z kapusty włoskiej bez węglowodanów

Uwielbiam gołąbki, szukałam sposobu jak je zrobić, by miały mało węglowodanów a jednocześnie były syte i smaczne. Korzystając iż miałam chwilę czasu postanowiłam zrobić je z kapusty włoskiej z dwóch powodów.
1. to bardzo lubie włoską kapustę
2. to szybciej się gotują.
Wyszły mi takie jak chciałam, bardzo syte i smaczne. Jednak całym sekretem jest to iż gołąbki gotujemy w specjalnym sosie. Jak zwykle żeby nic się nie zmarnowało zrobiłam też pulpety (przepis podam w  następnym wpisie)
Tak więc zaczynamy 😊

Składniki :

🍀Kapusta włoska (średnia)
🍀Pierś z kurczaka 400 g (do zmielenia) 🍀jedna mała marchewka
🍀Kawałek selera korzeniowego
🍀Jajko
🍀Szczypiorek
🍀Czubata łyżka koperku.
🍀Przyprawy w/g gustu

Składniki na sos :

🍀Butelka passaty pomidorów, bądź przecier pomidorowy rozrobic z wodą
🍀100 g śmietany bez glutenu
🍀Jeden jogurt grecki
🍀Sól, pieprz

Przygotowanie :
Wycinamy środek z kapusty i wkładamy do wrzątku na kilka minut. Oddzielamy delikatnie liście (10 szt), resztę kapusty patrzymy jeszcze 5 min i wyciągamy pozostawiając do pulpetow. (przepis podam w kolejnym wpisie)
Pzygotowujemy farsz, mieliśmy pierś z kurczaka, dodajemy kolejno wszystkie składniki, mieszamy wszystko bardzo dokładnie i doprawiamy do smaku. Bierzemy nasze liście z kapusty nakładamy nadzienie i zawijam, układamy do garnka. Z tego przepisu wychodzi 8 gołąbków, gdyż jeden liść kładziemy na spód a drugi na wierz.
Przygotowujemy sos z podanych składników łącząc wszystko ze sobą i dokładnie mieszając tak, by jogurt i śmietana się dobrze połączyły. Zalewamy gołąbki w 2/3 części sosem i gotujemy do miękkości około 1 godz (w zależności od twardości kapusty)
Robiąc sos można dodać trochę wody jeżeli uznamy iż jest za gesty. Sos w dużej części odparuje podczas gotowania.
Życzę Wam Smacznego 😊

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pasztet z cukinii

Pulpety drobiowe z sosem curry marchewkowo porowym

Zupa krem z dyni