Pasztet z cukinii

Wrzucam Wam przepis na pyszny pasztet, wiem że jak go spróbujcie będzie on częstym gościem na Waszym stole. Ja po upieczeniu jeszcze ciepły zjadłam sama połowę, poprostu idealny i w mój gust. Przygotowanie dość proste, podam Wam produkty z których zrobiłam ja, jednak chce Wam powiedzieć iż przyprawy możecie dodawać takie jakie lubicie nie musi to być koniecznie Koperek i lubczyk. Więc eksperymentujecie ze swoimi przyprawami według gustu.

Potrzebne skladniki :
# 3 cukinie średniej wielkości
# 2 marchwie
# jedna cebula
# 2 ząbki czosnku
# 3/4 szklanki tartej bułki bez glutenu
# 4 duże jajka
# sól
# pieprz
# suszony lubczyk
# świeży Koperek
# oliwa z oliwek 1/2 szklanki

Przygotowanie :

Cukinię zcieramy na tarce z grubymi oczkami, solimy lekko i zostawiamy. Następnie zcieramy marchew też na dużych oczkach, kroimy cebulkę i podsmażyć na patelni wcisnąć też czosnek (na małej ilości oleju). Podsmażona cebulkę dodajemy do marchwi, wbijamy żółtka z jajek (białka będą ubite na pianę), odciskamy wodę z cukinii dodajemy do marchwi, jak również bułkę, przyprawy olej i resztę składników. Doprawić do smaku (uwaga na sól bo łatwo przesolić). Dokładnie wymieszać.
Białka ubijamy na sztywno, przekladamy do wymieszanych produktów i delikatnie mieszamy. Wlewamy na keksówkę wylozoną papierem do pieczenia.
Wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy 50 minut.
Po wyjęciu odklejamy papier i kładziemy na ruszt to wystygnięcia i wysuszenia.
Możemy spożywać na ciepło i zimno.
Przechowywać w lodówce w folii aluminiowej.
Życzę Wam zatem smacznego.
Pozdrawiam.
Bożena

Komentarze

  1. Pasztecik pysia 😋😋😋
    Czas cukini więc często będzie u mnie w menu 😋😚

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Pulpety drobiowe z sosem curry marchewkowo porowym

Zupa krem z dyni