Bezglutenowa pizza na kalafiorowym spodzie

Witajcie. Z czystym sumieniem mogę Wam polecić pizzę, którą dzisiaj zrobiłam. Była to całkowita improwizacja ze składników, które miałam w domu, bo nie miał kto wyjść na zakupy. Muszę przyznać, że wyszła bardzo smakowita i zagości u mnie częściej.

Skladniki :
#- 250 g kalafiora (już ugotowany)
#-1 jajko
#- suszona bazylia
# - 2 łyżki starego parmezanu
#-2 łyżki parmezanu w platkach
#- 2 łyżki mąki owsianej b/g
#- sòl
#-domowy przecier pomidorowy
#- 4-5 szt pomidorów koktailowych
#- 3 plastry włoskiej szynki dojżewajacej
#-garść rukoli

Przygotowanie :
Miksujemy kalafior po czym wykladamy do miski, dodajemy jajko, mąkę, sól,parmezan starty, bazylie i dokładnie mieszamy, tak by powstała jednolita masa. Wykladamy masę do foremki. Ja użyłam tortownicy, gdyż fajnie później się otwiera do wyjęcia, wykladamy papierem i zapelniamy dno tortownicy równomiernie rozłożoną masą. Wkładamy do piekarnika i pieczemy 15 min w 200 stopniach.
Po tym czasie wyjmujemy z piekarnika, smarujemy sosem pomidorowym (ja zrobiłam przecier że świeżych pomidorów dodałam sól, bazylie i pieprz cayenn) układamy pomidory pokrojone w plastry, szynkę i parmezan w płatkach. Wkładamy ponownie do piekarnika i pieczemy kolejne 10/15min.
Po tym czasie pizza jest gotowa jeszcze tylko garść rukoli na wierz i nie pozostaje mi nic innego jak życzyć Wam smacznego.
Polecam serdecznie tę wersję pizzy.
Pozdrawiam.
Bożena.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pasztet z cukinii

Pulpety drobiowe z sosem curry marchewkowo porowym

Zupa krem z dyni