Tort szpinakowy

Nie sądziłam że mój tort szpinakowy stanie się, aż tak popularny jest mi niezmiernie miło z tego powodu .
Dzielę się z Wami przepisem,bo warto wypróbować i posmakować.
Kto mnie obserwuje na Instagramie wie iż zdjęcia mojego tortu szpinakowego zrobiły buuum.
Wiele osób prosiło o przepis, który zamieszczam z przyjemnością.

składniki na naleśniki:

# 3jajka
# 250g szpinaku
# 3 łyżki mąki ryżowej
# sól
# papryka pikantna
# ząbek czosnku.

Przygotowanie:

Wszystkie składniki miksujemy na gładką masę i smażymy naleśniki.
Uwaga!!
Naleśniki muszą być smażone na dobrej patelni nie przywierającej, smażymy bez tłuszczu dlatego ,jest ważne by patelnia była naprawdę dobrej jakości inaczej  będzie problem z obracaniem naleśników.
Kolejna rada usmażone naleśniki układamy jeden na drugim uprzednio przekładając papierem do pieczenia inaczej będę się ze sobą sklejać.

Składniki na sos:

# 300 g mięsa mielonego z kurczaka
# 6 dojrzałych pomidorów
# 4 łyżki przecieru pomidorowego
# ząbek czosnku
# mała cebula
# 3 czubate łyżki parmezanu
# przyprawy: sól, pieprz,bazylia.

Przygotowanie;

Na patelni podsmażyć mięso z cebulką i czosnkiem.
Odbieramy że skóry pomidory i kroimy drobno dodając do mięsa łącznie z przecierem.
Wszystko gotujemy razem około 20 min po czym dodajemy przyprawy i gotujemy razem aż odparuje woda i sos stanie się wystarczająco gęsty.
Gdy sos jest gotowy i naleśniki podsmażone przygotowujemy tort.

W małej tortownicy (powinna mieć mniej więcej wielkość naleśnika, więc zależne jest to od wielkości Waszej patelni) układamy naleśnik ,polewamy sosem i posypujemy parmezanem.
Postępujemy tak do momentu wykorzystania wszystkich naleśników .Na wierz dajemy odrobinę sosu postępujemy parmezanem i układamy plastry pomidora.
Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 220 stopni i pieczemy przez 20/30 min.

Moja uwaga dla osób nie będących na diecie.
Każdy mój przepis jest tak ułożony by był jak najmniej kaloryczny, jednak każdy komu kalorie nie przeszkadzają mogą dodać do torta mozzarellę, starty żółty ser.

Pozdrawiam serdecznie i życzę smacznego 😊
Bożena





Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Pasztet z cukinii

Pulpety drobiowe z sosem curry marchewkowo porowym

Zupa krem z dyni