Zimowe przetwory w wersji bez cukru

Ciągle mnie ktoś pyta jak zrobiłam mus z jabłek czy bananów.
Więc postanowiłam zamieścić tutaj przepis, który jest bardzo łatwy,by każdy mógł skorzystać.Smak jesieni zamknięty w słoikach 😊do czego używamy? a no do wszystkiego mogą być naleśniki,na śniadanie z sucharkami do pieczenia ciasta,jako desery w policzeniu z jogurtami.Możliwosci zależne od Waszej inwencji.

Składniki :
✓-jabłka  ( 2 kg)
✓- cytryna (sok z 2 cytryn)
✓- woda (1szklanka)

Przygotowanie:

Jabłka obieramy i kroimy na małe kawałki skrapiając sokiem z cytryny by za szybko nie ściemniały.Wkładamy do garnka i dolewamy wodę gotując na małym ogniu do odparowania wody.
Osoby które używają cukru mogą dosłodzić na 2 kg jabłek 200 g cukru , bądź innego słodzidła.
Ja nie używam cukru wystarczy mi słodkość z owoców, jednocześnie mam zdrowsze i mniej kaloryczne.
Jeżeli lubicie cynamon na koniec gotowania możecie dodać go do jabłek.Ugotowane jabłka miksujemy, jeżeli chcemy konsystencję gładką, bądź zostawiajmy z kawałkami gorące wkładamy do słoików mocno zakręcając.Pasteryzujemy w piekarniku w 100 stopniach 15 min.

Banany w słoikach

Składniki:
✓ banany (6 sztuka)
✓-cytryna( sok z wyciśniętej jednej cytryny)
✓-woda (1/2 szklanki wody)

Przygotowanie:

Banany odbieramy,kroimy w plastry skrapiamy cytryną by nie ściemniały.Wkladamy do garnka dolewamy wodę i gotujemy na małym ogniu około 15min.
Ugotowane miksujemy gorące wkładamy do słoików i pasteryzujemy jak wyżej opisane jabłka.
Można zrobić również mieszane banany i jabłka .Do bananów wystarczy dodać jabłka na 6 bananów 3 jabłka i postępować jak wyżej.
Przyznam się że tak bardzo mi smakują iż wyjadam prosto ze słoiczka zanim jeszcze wykorzystam do innych celów.
Życzę Wam udanych przetworów.
Pozdrawiam serdecznie.

Bożena


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pasztet z cukinii

Pulpety drobiowe z sosem curry marchewkowo porowym

Zupa krem z dyni