Kakaowa babka z cukinią

Niektórzy w niedzielę odpoczywają a ja piekę albo gotuję ,bo lubię to i to jest moja pasja.
Z przyjemnością oddaję do Waszych rąk przepis na Wielkanocną babkę z cukinią.Smak zaskoczył nawet mnie i myślę że jest to fajna zdrowsza wersja babki świątecznej ale oczywiście nadaję się i bez okazji świąt.
Jak już wiele razy pisałam powtórzę jeszcze iż składniki są dobrane dla mnie bez glutenu i laktozy, oczywiście osoby zdrowe mogą użyć produktów normalnych typu cukier czy biała mąka sądzę że wyjdzie tak samo.

Składniki:

✓ 2 duże jajka
✓ 100 gram inuliny
✓ 80 gram miodu
✓ 1/2 szkl oliwy z oliwek
✓ 250 g mąki kasztanowej
✓ 30 g gorzkiego kakao
✓ 450 g cukinii ( starta na grubych oczkach)
✓ szczypta soli
✓ 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
✓ 100 g gorzkiej czekolady ( ja pominęłam)

Przygotowanie:

Wszystkie składniki dajemy do dużej miski i dokładnie mieszamy (oprócz czekolady)
Cukinie ścieramy na grubych oczkach nie odciskamy z wody.
Gdy wszystko już mamy wymieszane możemy dodać posiekaną czekoladę.
Ja nie dodalam czekolady do środka a posypalam kolorową czekolada na wierzchu.
Wylewamy ciasto do blaszki wcześniej wysmarowanej tłuszczem i wysypanej wiórkami kokosowymi.
Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopniu i pieczemy 50 min( do suchego patyczka).
Najlepiej poczekać aż dobrze wystygnie.

Życzę udanych wypieków.

Pozdrawiam serdecznie

Bożena








Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pasztet z cukinii

Pulpety drobiowe z sosem curry marchewkowo porowym

Zupa krem z dyni