Placki z kiszonej kapusty

Wczoraj już nie dałam rady ale za to dzisiaj od rana biorę się za spełnienie obietnicy i dodaje przepis na placki z kiszonej kapusty.
Pierwszy raz ,gdy je robiłam miałam mieszane uczucia ale powiem Wam wyszły bomba!!, zawsze to odmiana dla podniebienia.Ale żeby nie przedłużać piszę już przepis,a Wy biegnijcie do kuchni i koniecznie go wykorzystajcie.

Składniki:

✓ 300 g kiszonej kapusty
✓ 1 jajko
 ✓ 100/150 g mąki ( ja wykorzystałam owsianą i ryżową nie używam białych mąk)
✓ przyprawy- sól,pieprz, kminek (takie jak lubicie)
✓ 1 ząbek czosnku
✓ szczypiorek
✓ 100 g mleka ( u mnie roślinne, używam tylko jeżeli wyjdzie za gęste )
✓ olej kokosowy lub masło klarowne do smażenia.


Przygotowanie:

Kapustę odciskamy z wody i drobno kroimy.
Do miski wbijamy jajko wkładamy kapustę,dodajemy przyprawy,posiekany drobniutko czosnek i pokrojony szczypiorek.Wszystko mieszamy bardzo dokładnie dodajemy mąkę i dalej mieszamy, jeżeli uznamy że masa jest zbyt gęsta dodajemy trochę mleka, jeżeli jest dobra mleko można spokojnie pominąć.Z reguły nie dodaję mleka ale zależne to jest od soczystości kapusty.
Tak przygotowaną masę łyżka nakładamy na rozgrzaną patelnię formując placuszki i smażymy z obu stron po 2/3 min.

Do placków świetny jest sos czosnkowy
Przygotowanie sosu:

✓ 1 jogurt
✓ 1 ząbek czosnku
✓ przyprawy
✓ odrobinę soku z cytryny

Czosnek przeciskamy przez prasę,dodajemy do jogurtu ,jak również resztę składników mieszamy dokładnie i gotowe.Tak przygotowany świetnie pasuje do naszych placków.Jednak wybór z czym je zdjęcie pozostawiam Wam.Ja zrobiłam sos z kalafiora.
Ugotowany kalafior zmiksowałam z przyprawami i odrobiną oliwy z oliwek .

Życzę smacznego.
Pozdrawiam serdecznie

Bożena

Komentarze

  1. Bożenko, tak mi chęci na te placki narobiłaś że musiałam spróbować. I choć kapustę byle jak pociachałam ( bo miałam mało czasu ) to wyszły przepyszne. 😍

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Pasztet z cukinii

Pulpety drobiowe z sosem curry marchewkowo porowym

Zupa krem z dyni