Jabłecznik smażony

Szaro buro na dworze i człowiek nie wie co ze sobą zrobić, jakieś dziwne chęci nachodzą na słodkie hm...
Więc tak zebrałam się w sobie przegląd produktów zrobiłam i doszłam do wniosku że aż tak bardzo mi się nie chce pracować 😊😊
I zdecydowanie poszłam na łatwiznę zrobiłam sobie na szybko jabłecznik smażony na patelni 😉 i wiecie co pyszny i z kawką smakował idealnie jeszcze taki cieplutki ❤️.

Składniki:

✓ 3 jajka
✓ 1/2 szkl mąki ( u mnie owsianą)
✓ 1 łyżeczka proszku do pieczenia
✓ 1 łyżka cukru ( u mnie kokosowy)
✓ wanilia
✓ 2 jabłka.

Przygotowanie:

Przygotować dwie miseczki .
Wybijamy 2jajka oddzielając białko od żółtek.
Do miski z żółtkami dodajemy całe jajko cukier i ubijamy na puszystą masę.
Dodajemy mąkę, proszek i wanilię i mieszamy dokładnie do połączenia składników.
Białka ubijamy na sztywno z odrobiną soli ,gdy są gotowe dokładamy do reszty ciasta i wszystko delikatnie mieszamy.
Tak przygotowane ciasto wylewamy na nagrzaną patelnię lekko posmarowaną olejem.
Układamy jabłka pokrojone w plastry i przykrywany smażąc na małym ogniu około 20 min.
Używając pokrywki przewracamy ciasto na drugą stronę i smażymy jeszcze około 10 min
Sprawdzić patyczkiem czy się nie ciągnie.
Jeżeli jest gotowe wykładamy na talerz i możemy się delektować.
Jabłka najlepiej przygotować sobie i pokroić wcześniej zanim wylejemy ciasto na patelnię.

Życzę udanego smażenia 😊

Pozdrawiam serdecznie
Bożena



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pasztet z cukinii

Pulpety drobiowe z sosem curry marchewkowo porowym

Zupa krem z dyni