Wegański topiony ser cheddar

Witam.
Dzisiaj podzielę się z Wami przepisem na wegański topiony ser cheddar,dlaczego wegański? Za chwilę się przekonacie sami.
Jedyne co mogę powiedzieć że jest tak pyszny iż połowę zjadłam jeszcze ciepły , możemy użyć go prawię do wszystkiego np.kanapek,makaronu,warzyw wszystko to co nam przyjdzie do głowy i jestem pewna że wprowadzicie go do Waszego menu z wielką ochotą.
Składniki;
✓ 3 średnie ziemniaki
✓ 2 duże marchewki
✓ 1 pietruszka ( można pominąć)
✓ 1 ząbek czosnku
✓ 1/2 łyżeczki papryki ostrej
✓ 1/2 łyżeczki soli
✓ 1/4 szkl oliwy z oliwek
✓ 0,5 szkl bulionu warzywnego
✓ 1szkl płatków drożdżowych.
Przygotowanie;
Warzywa obieramy myjemy i gotujemy na parze do miękkości.
Jak przestygną (powinny być jeszcze ciepłe ale nie gorące)
wkładamy do miksera i dodajemy czosnek, oliwę z oliwek przyprawy, płatki drożdżowe i część bulionu.
Miksujemy tak by powstał gładki krem , jeżeli jest potrzeba dolewamy resztę bulionu.Nie powinno być zbyt rzadkie.
Wykładamy do małych słoiczków i przechowujemy w lodówce do tygodnia.
Smakuje świetnie na ciepło jak i na zimno.
Kilka słów o płatkach drożdżowych
Są wspaniałym źródłem niacyny bit PP, ryboflawiny vit B2, kwas pantotenowy,zaleca się zjadanie ich łyżkę dziennie posypując pokarmy ( nie gorące!).
Wiec używając tego składnika w naszym wegańskim serku wzbogacamy go w dobre witaminy.Jest też bogatym źródłem protein i błonnika.
Życzę smacznego .
Jeżeli wypróbujesz daj znać będzie mi miło.
Pozdrawiam serdecznie.
Bożena

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pasztet z cukinii

Pulpety drobiowe z sosem curry marchewkowo porowym

Ala serniczek z kaszy jaglanej