Zupa krem z dyni


Zapraszam Was na pyszną rozgrzewającą zupę krem z dyni.
Jak jesień to trzeba wykorzystać walory i zalety dyni i jeść ją jak najczęściej.

Kilka słów o pani dyni ,a więc jest bardzo nisko kaloryczna jednak jej indeks glicemiczny jest dosyć wysoki dlatego nie wskazana jest cukrzykom.

Zawiera szeroki wachlarz witamin i minerałów

Dynia jest bogata w  beta karoten. Beta-karoten - podobnie jak wszystkie karotenoidy - jest przeciwutleniaczem, co oznacza, że hamuje szkodliwe procesy oksydacyjne, a co za tym idzie - może zapobiegać rozwojowi chorób nowotworowych. 
Ja od niedawna pokochałam to cudne warzywo i gości u mnie bardzo często w postaci zup.frytek czy tez leczo.
Więc dzielę się z Wami przepisem i zapraszam do gotowania będziecie zachwyceni.

składniki

1- 0,5 kg dyni już obranej
2- 2 łodygi selera naciowego
3- 2 duże marchewki
4- 4 cm imbir
5 - kawałek pora
6- 2 litry wody
7 -śmietanka kokosowa
8 - przyprawy


przyrządzanie

Wszystkie warzywa myjemy i kroimy na drobną kostkę dynię na grubsza ,a imbir zcieramy na tarce.
Wszystko zalewamy wodą i gotujemy do miekkości na koniec przyprawiamy do smaku ja lubię na ostro to dałam też ostrą papryczkę.
Jak warzywa mamy już miekkie doprawione dodajemy smiertanki kokosowej w/g uznania u mnie było to 100 g.
Miksujemy wszystko i gotowe.

Zachęcam na chłodne dni idealna i fajnie rozgrzewająca.

pozdrawiam i życzę smacznego

Bożena

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pasztet z cukinii

Pulpety drobiowe z sosem curry marchewkowo porowym

Ala serniczek z kaszy jaglanej